2 min. læsning

Nøgleresultater fra undersøgelsen af det europæiske marked

Det europæiske e-handelsmarked er et dynamisk område i hurtig udvikling. For at holde sig foran konkurrenterne skal virksomhederne forstå de vigtigste tendenser, indsigter og muligheder, der former dette landskab.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Nøgleresultater fra undersøgelsen af det europæiske marked
Kilde: Depositphotos

Udnyt kraften i markedspladser

Markedspladser er blevet et definerende træk ved moderne e-handel i Europa. Med 62 % af de 100 største onlineforhandlere, der driver markedspladser, tiltrækker disse platforme 85 % af webtrafikken i Østeuropa.

Source: Ecommercegermany.com

Regionale forskelle

Vesteuropa er et modent marked med en høj udbredelse af markedspladser, mens Syd- og Centraleuropa har en langsommere udbredelse på grund af kulturelle præferencer for fysisk detailhandel og brand-ledet shopping.

Fremkomsten af rene markedspladser

AliExpress skiller sig ud med en betydelig omsætning på 119,4 milliarder euro i 2022, mens Allegro er et kraftcenter i Polen og Østeuropa med 135.000 handlende og 22 millioner månedlige besøg.

Blandede markedspladser og forhandlermarkedspladser

Blandede markedspladser og forhandlermarkedspladser tilbyder en unik blanding af traditionel detailhandel og markedspladsdynamik. Amazon er meget stærk i denne kategori med sit store udvalg af produkter og integration med over 10 millioner sælgere. Men hvad med andre blandede markedspladser som Boots, B&Q, Carrefour og Zalando? Du kan finde ud af mere i rapporten fra ChannelX.

Source: Ecommercegermany.com

Teknologi og strategiske partnerskaberFor at få succes i dette konkurrenceprægede område skal virksomhederne udnytte de nyeste teknologier og indgå strategiske partnerskaber. Avancerede analyseplatforme kan hjælpe med at dechifrere forbrugerdata, skræddersy oplevelser, forudsige tendenser og muliggøre gnidningsløse transaktioner.Fremtidige tendenser og udfordringerIfølge rapporten kan europæiske markedspladser bevæge sig i retning af niche- og vertikale markedspladser, der tiltrækker specialiserede produkter og tjenester. AI-drevne anbefalinger vil spille en vigtig rolle i forbedringen af kundeoplevelser på tværs af digitale platforme. For europæiske detailhandlere, der konkurrerer mod ikke-europæiske giganter som Amazon og eBay, betyder det, at de skal tilpasse sig nye teknologier og forretningsmodeller for at forblive konkurrencedygtige.

Der er dog muligheder for europæiske detailhandlere for at differentiere sig ved at udnytte deres unikke kulturelle perspektiver, lokale viden og stærke brandgenkendelse til at skabe særprægede tilbud, der appellerer til lokale forbrugere. Ved at fokusere på disse styrker og danne strategiske partnerskaber med komplementære virksomheder kan europæiske detailhandlere klare sig godt i konkurrencen.
Seneste fra kategorien E-handel markedsføring
Del artiklen
Lignende artikler
Streaming slår tv: Game-Changer for e-handel og marketing
4 min. læsning

Streaming slår tv: Game-Changer for e-handel og marketing

Indtægterne fra streamingtjenester har overgået traditionelt tv for første gang i historien. Ifølge eMarketer Digital Video Forecast 2025 vil lineært tv kun udgøre en tredjedel af det amerikanske abonnementsmarked i 2028. Forbrugerne foretrækker i stigende grad fleksible tjenester, der er tilgængelige når som helst og hvor som helst. Hvordan kan e-handel lade sig inspirere af […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Meta AI ruller ud i Europa
3 min. læsning

Meta AI ruller ud i Europa

Teknologigiganten Meta afslørede i denne uge, at deres samtale-AI-værktøj vil blive implementeret i 41 europæiske lande, herunder dem i EU, samt 21 oversøiske territorier – hvilket markerer deres største globale udvidelse af Meta AI til dato.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+